Trzy Kroki do Zwiększenia Pewności Siebie

pewność siebie

pewność siebie

Pewność siebie, podobnie jak i każda inna cecha nie jest wrodzona. Uczysz się jej nieświadomie w dzieciństwie, i świadomie jako człowiek dorosły. O ile na pierwszym etapie życia nie masz na to wpływu, to jako człowiek dorosły możesz zmienić i wzmocnić każdą swoją cechę.

Oto trzy kroki, których wykonanie pozwoli Ci zwiększyć pewność siebie i obniżyć poczucie nieśmiałości i wewnętrznych lęków:

1. Podnieś swoją samoocenę na wyższy poziom

Samoocena to obraz siebie samego. To postawa wobec siebie, która wpływa na Twój nastrój i wywiera silny wpływ na zachowanie. Podstawą samooceny jest zbiór sądów i opinii na swój temat, oraz to, jak bardzo siebie lubisz.

Wyróżnia się dwie postawy, związane z samooceną: samoakceptacja i samoodtrącenie. Ta pierwsza zwiększa Twoją pewność siebie i wyniki które osiągasz na co dzień, a druga: sabotuje Twoje działania, zwiększa nieśmiałość i ilość spostrzeganych problemów.

Im bardziej siebie lubisz, tym Twoja samoocena rośnie. Powtarzaj dzień w dzień: Lubię siebie, lubię siebie, lubię siebie! Kocham siebie! Jestem wspaniały! Robię świetną robotę! Jestem pewny siebie!

Nawet, jeśli to wygląda dziecinnie czy egoistycznie, chwalenie siebie samego i wyrażanie pozytywnych słów (zwłaszcza na głos, przed lustrem) ma niezwykle silny wpływ na Twój charakter i sukces życiowy!

2. Pokonaj negatywne myślenie

Z samooceną wiąże się ściśle sposób, w jaki o sobie myślisz. Gdy zmienisz myślenie, natychmiast wzrośnie Twoja samoocena i poczucie pewności siebie.

Pamiętaj o ważnym fakcie: Umysł potrafi myśleć tylko jedną myśl w jednym czasie! Co to dla Ciebie oznacza? Zamiast katować się destruktywnymi myślami, mielić w umyśle czyjeś opinie i sytuacje stresowe, zajmij swój umysł czymś konstruktywnym. Karm go mentalną karmą sukcesu. Słuchaj motywacyjnych, inspirujących nagrań audio gdy jesteś w samochodzie, kolejce w sklepie czy przerwach w pracy.

Zwracaj uwagę na to, co mówisz. Zapisuj każdą negatywną myśl, przekreśl ją na czerwono i napisz obok pozytywną, która jest jej przeciwieństwem. Powtórz taką pozytywną myśl kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt razy, a stara odpłynie w zapomnienie.

3. Zmień swój wewnętrzny wizerunek

Myśl o sobie, jak o człowieku pewnym siebie, odnoszącym sukcesy. Stwórz wizję idealnego życia i charakteru. Codziennie rano i wieczorem stań przed lustrem i wymień swoje cechy, które chcesz wzmocnić.

Pomyśl, że jesteś w programie z ukrytą kamerą, jako wzór człowieka pewnego siebie. Jak byś się zachowywał, jako człowiek o poczuciu silnej pewności siebie. Co byś robił inaczej? Jak byś się czuł? Co byś myślał? Gdy przez miesiąc lub trzy będziesz grał jak aktor, nowe strategie myślenia i postępowania staną się z Tobą spójne i zupełnie naturalne.

Pozdrawiam,

Marcin Kijak

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s